Blog Archive

Saturday, June 26, 2010

Kem Remaja Mukmin 2010

Berobjektifkan untuk membentuk sahsiah dan akhlak sebagai seorang remaja muslim sejati .Unit kaunseling sekolah mengadakan program  Kem Remaja Mukmin pada 25-26 Jun 2010. Penglibatan seramai 80 orang pelajar-pelajar tingkatan 4 merupakan program tahunan kali kedua dijalankan dalam bentuk latihan , kerja kumpulan, persembahan kumpulan , LDK, ceramah  tayangan video dan audio bercirikan keislaman dan amali solat.


Pelajar dan guru juga berpeluang untuk solat Qiamullail dan taubat disertai ceramah agama menjelang suboh.Pelajar bermalam dalam khemah di pusat kokurikulum.dan menjalani latihan di dewan dan surau sekolah.
Program ini mendapat kerjasama fasilitator dari Nur Insani Tranning Consultancy dan mendapat sumbangan kewangan dari ADUN Pantai Kundur, PIBG dan peruntukan kaunseling sekolah.
Semoga dapatan dari sesi latihan dalam program sehari ini akan memberi kesan yang mendalam kepada pelajar dan mempraktikkannnya dalam kehidupan seharian bagi menuju tahap anak soleh  , solehah dan remaja cemerlang.

0 comments: