Blog Archive

Sunday, August 1, 2010

Hari Kokurikulum Kali Pertama



Tahniah kepada warga SMK. Kampung Gelam atas kemeriahan sambutan Hari Kokurikulum yang telah berlangsung pada 30 dan 31 Julai 2010..
Kemeriahan hari Kokurikulum diserikan lagi dengan kehadiran YB Abd Rahman yang telah merasmikan program ini dan menaja surat khabar sebanyak 300 naskah untuk diedarkan secara percuma kepada para tetamu..
Kerjasama pihak Utusan Malaysia juga tidak dilupakan yang membantu publisiti dengan menyiarkan artikel pertandingan mewarna sempena Hari Kokurikulum di dalam ruangan mereka..
Kebiasaan sekolah yang sunyi pada hari sabtu telah berubah menjadi seperti tapak pesta dengan kehadiran orang ramai..Pelbagai gelagat pengunjung dapat dilihat..Yang paling mencuit hati gelagat pengunjung cilik yang begitu ceria berlarian di kawasan sekolah..
Bakat-bakat terpendam juga berjaya dicungkil dari aktiviti yang dijalankan antaranya pertandingan perkhemahan, mewarna, persembahan perdana, kawat kaki, bola sepak, bola jaring,pameran,memasak, kareoka dan jualan..
Gelagat para guru yang 'bertanding' sesama sendiri untuk melariskan jualan menjadikan suasana tapak jualan gamat.... Antara 'usahawan' yang muncul pada hari Kokurikulum ialah Cikgu Zaidi : ice blended gebu, Cikgu Noorfaeizah : Kebab + bihun sup, Cikgu Nik Zaleha :roti john.., Cikgu Rohimah: jualan tudung Yuna, Cikgu Norsiah: kain-kain pasang yang cantik dan menawan, Ustaz Halim: dodol..

Persediaan perkhemahan


lagi berita mengenai Hari Kokurikulum di akhbar berita mingguan Malaysia 

0 comments: