Blog Archive

Monday, August 9, 2010

Program Hujung Minggu Sekolah

Beberapa program di adakan di sekolah pada hujung minggu dari 6 hingga 8 Ogos 2010 antaranya adalah


Program 3A ( Akidah,Akhlak dan Akademik ) untuk semua tingkatan 1 .Antara pengisian program adalah perkhemahan , latihan dalam kumpulan, ceramah, solat Qiamullail, persembahan pelajar, aktiviti riadah. Aktiviti ini mendapat kerjasama dari kumpulan fasilitator dari kumpulan motivator jemputan

Pasukan kriket sekolah mengadakan pertandingan simulasi dengan pasukan dari persatuan kriket Sri Lanka yang dalam rangka lawatan selama seminggu ke Malaysia. Walaupun hari hujan kedua pasukan berpeluang juga mengadakan satu perlawanan dari 2 yang dirancang. Pendedahan perlawanan ini melengkapkan program pembangunan sukan kriket bagi tahun 2009/2010 dan akan disambung semula selepas tamat PMR tahun ini .Disamping itu seramai 3 orang pelajar perempuan tingkatan 5ALB menyertai pemilihan peringkat pusat untuk mewakili Malaysia bagi pasukan kriket bawah 18 tahun  di Pandamar Selangor. 

Sekolah juga dikunjungi oleh siswa dan siswi dari UITM Puncak Alam Selangor yang mengadakan lawatan dan program khidmat bakti di kawasan ADUN Pantai Kundur. Persinggahan mereka ke SMK Kg Gelam telah diambil kesempatan untuk mengadakan perlawanan bola jaring dengan pasukan pelajar dan guru sekolah. Jalinan  ini diharapkan akan diteruskan untuk manafaat bersama di masa hadapan.

Rencana mengenai perlawanan persahabatan SMK Kg Gelam dengan pelawat Sri Lanka di Melaka Hari ini.

0 comments: